Sorun Çözümleri ve Destek Videoları
- Masaüstünüzde başlat butonuna tuşlayarak ekrana gelen arama çubuğuna “Windows Özellerini Aç veya Kapat” yazarak açınız veya Denetim masasından “Program ekle ve Kaldır” menüsünü açınız.
- Solda bulunan Windows özelliklerini aç veya kapat seçiniz.
- .NetFramework3.5 in tüm özelliklerini işaretleyiniz ve tamam diyerek ilerleyiniz.
- Gerekli dosyaların aranmasını bekleyiniz.
- Değişikliklerin uygulanmasını bekleyiniz.
- Kapat butonuna basarak program kurulumuna geçebilirsiniz.
- Not: Net framework kurulumunun yapılabilmesi için bilgisayarınızda Windows Update açık olması ve hazırda bekleyen bir güncelleştirme olmaması gerekmektedir.
- Personel tablosu üzerinde mouse ile sağ tuşlayıp boş taslağı dışarı aktar yapınız.
- Masaüstünü seçerek kaydediniz.
- Masaüstüne aldığınız excelli açınız.
- Zorunlu alanlarda kırmızı olarak belirlenmiştir.
- Not: ID personel sıra numarasıdır. Şirket departman bölüm alanları daha öncesinde yazılımda tanımlı olmalıdır.
- Hazırlamış olduğunuz Excelli kapatınız.
- xxx yazılımında Personel sayfasına giriş yapınız.
- Hazırlamış olduğunuz Excelli sürükle bırak yöntemi ile Personel sayfasına bırakınız.
- Aktarımı yaptıktan sonra çıkan uyarıya Tamam diyerek sonlandırınız.
- Sol alt köşede bulunan Sistem Ayarlarına giriş yapınız.
- Cihaz modelinize göre buradan seçim yapınız ve Kaydet yaparak işlemi sonlandırınız.
- Personel Tablosuna giriş yapınız ve Personel Bilgileri menüsünü açınız.
- Personel listesinden personel adı üstüne tuşlayarak mavi olmasını sağlayınız.
- Düzenle yaparak Personel fotoğrafı kısmının yan tarafında bulunan Kart ikonuna tuşlayınız.
- ZKTeco alanına personelin güncel kart numarasını yazınız.
- Kart üzerindeki 00 ve 000 ile başlayan sıfırlar dahil 10 haneli numarayı yazınız.
- Kaydet yaparak işlemleri sonlandırınız.
- Kart numarası alanında güncel olarak bilgi gelecektir.
- Not: Güncelleme işlemi bittikten sonra mutlaka güncel kart verisini yeniden cihazlara gönderiniz.
Cihaz eklemek için sol tarafta bulunan " Cihaz " alanına giriş yapınız. Açılan ekranda " Cihaz Bilgileri " alanına tıklayıp " Yeni Ekle " butonuna basınız. Gelen ekranda cihaza ait " isim, ip adresi, port, sdk türü ve eğer tanımlanmışsa bağlantı şifresi verilerini girin." akabinde kaydet diyerek cihaz ekleme işlemini tamamlayın.
- Cihazın üzerinden Saat ve Tarihin doğruluğunu kontrol ediniz. Cihaz yeniden başlatınız. (Enerjisini kesip veriniz ve yazılımdan tekrar kontrol ediniz)
- Sorun devam ediyorsa cihaz üzerinden Ip Adresini kontrol ederek yazılımdaki ip adresi ile aynı olduğunu doğrulayınız.
- Ip Adresleri aynı ise bilgisayardan PING testi yapılır.
- Bilgisayarda başlat butonuna basılarak arama çubuğuna “CMD” yazılır.
- Açılan Komut istemine “ping 192.168.1.201” yazılıp Enter’a basılır.
- Not: Sizin cihazınınız Ip Adresi kaç ise ping den sonra onu yazmalısınız.
Kişileri cihaza gönderebilmek için sol tarafta bulunan " cihaz " sekmesine giriş yapın. Akabinde " Veri Transferi " alanına geçiş yapın. Açılan ekranda sağ taraftan cihaz listesinden aktarım yapacağınız cihazı seçin. Cihazınızı seçtikten sonra alt tarafta bulunan personeller listelerinden " yazılımdaki veriler " alanından cihaza göndermek istediğiniz kişileri seçin. " Düzenle " ve " Cihaza Gönder " adımlarını izleyerek personellerinizi cihazlarınıza gönderin.
Maaş eklemek için sol tarafta bulunan " Personel " tablosuna giriş yapın. Açılan ekranda maaş ekleyeceğiniz personele ait satıra tıklayın. Akabinde üst taraftaki " Maaş Bilgileri " alanına tıklayın. Sol taraftan " Yeni ekle" diyerek kişinin aylık maaşını ekleyebilirsiniz. Aynı şekilde personeli seçip " İzin Bilgileri " alanına tıklayarak personelinize ait izin girişi yapabilirsiniz.
Hareket eklemek için sol tarafta bulunan " Personel " tablosuna giriş yapın. Açılan ekranda hareket ekleyeceğiniz personele ait satıra tıklayın. Akabinde üst taraftaki " Hareket Verileri " alanına tıklayın. Sol taraftan " Yeni ekle" diyerek yeni bir hareket ekleyebilir, ya da gözüken mevcut hareketlerden birini seçerek " Düzenle " butonuna basmanız durumunda mevcut bir hareketi düzenleyebilirsiniz.
- Sistemden rapor almadan önce mutlaka hareket kayıtları indirmeniz gerekiyor.
- Bunun için sağ üst kısımdaki adağı yön tuşundan cihazlar seçili olması gerekmektedir.
- Hareketleri buradaki buton ile indiriniz.
- Hareketleri indir butonuna bastığınızda sol alt kısımda yer alan İndirme Durumunu buradan kontrol ediniz.
- İndirme durumu başarılı ise sistemden rapor alabilirsiniz.
- İndirme durumu başarısız ise kataloglardan Cihaz bağlantı sorunlarınız kontrol ediniz.
- Sol menüden Raporlama sayfasına giriş yapınız.
- Personel listesi kısmından “+” butonuna tuşlayarak filtreleme gerçekleştirebilirsiniz ve buradan personelleri seçiniz.
- Başlangıç ve bitiş tarihleri giriniz.
- Hazır raporlar başlığı altından Talep ettiğiniz raporu seçip Rapor Oluştur butonuna tuşlayınız.
Rapor oluşturmak için sol tarafta bulunan " Raporlama " tablosuna giriş yapın. Açılan ekranda öncelikle hangi rapor türünü almak istediğinizi seçin. Hemen ardından üst tarafta bulunan hangi tarihler arasındaki hareketleri görmek istediğinizi seçin. Son olarak sağ taraftaki personel listesinden hangi personellere ait rapor alacağınızı belirtin ve rapor oluştur butonuna basın. Raporunuz hazır. Kaydetmek isterseniz sağ taraftaki " Kaydet " butonuna basarak " excel " formatında kaydedebilirsiniz.
- Hızlı İşlemlere giriş yapınız.
- Ekle ve İleri
- Önceden Tanımlanmış Veri ve İleri
- Üstte bulunan çalışma gruplarından grubu seçerek ekle yapınız.
Not: Vardiyalı grup var ise bir sonraki aşamaya geçiniz.
Vardiyalı grubu seçim yaparak sağında bulunan “Orjınal vardiyayı kullan” maddesini aktif ediniz. Ardından tatilleri seçip ekle yapınız.
- Sol alt köşede bulunan sistem ayarlarına giriş yapınız.
- Soldaki menülerden Operatörlere giriş yapınız.
- Üstte bulunan Operatör Yetkilerine giriş yapınız.
- Varsayılandaki Operatörü seçerek düzenle yapınız.
- Veya Yeni Ekle yaparak birden fazla Operatör oluşturabilirsiniz.
- Varsayılan bilgilerini buradan düzenleyebilirsiniz.
- Sonrasında Kaydet diyerek işlemi sonlandırınız.
- Gerekli olan kırmızı alanları doldurunuz.
- Operatör Yetkilerini de aktif ederek Kaydet yapınız.
- Sol menülerden Zamanlanmış Görevlere giriş yapınız.
- E-posta gönderme kısmından Yeni Ekle yapınız.
- Gerekli olan kırmızı alanları doldurunuz daha sonrasında personelleri seçiniz.
- İşlemler tamamlandıktan sonra Kaydet yapınız.
- E-posta ayarları tamamlandıktan sonra veri transferi kısmında yeni ekle yapınız.
- Gerekli olan kırmızı alanları doldurunuz daha sonrasında sağ taraftan cihazları seçiniz.
- Not: E-posta gönderme saatinden minimum 5-10 dakika öncesi olması gerekiyor.
- İşlemler tamamlandıktan sonra Kaydet yapınız.
- Sol alt köşeden sistem ayarlarına giriş yapınız.
- Zamanlanmış Görevler menüsünden Yedek alma kısmını açınız.
- Gerekli alanları doldurunuz Kaydet diyerek sonlandırınız.
- Yazılım giriş ekranından Veri Tabanı işlemleri kısmına tuşlayınız.
- Açılan ekranda sol üstte bulunan üç çizgiye tuşlayınız.
- Yedek Al
- Masaüstü simgesine tıklayarak aşağıda bulunan “Klasör Seç” butonuna tuşlayınız.
- Veri tabanı yedeği alındı uyarısını alacaksınız.
- Açılan ekranda sol üstte bulunan üç çizgiye tuşlayınız.
- Yedekten geri yükleme buradan gerçekleştirilir.
- SDK Register edilmesi. (Dll dosyaların güncellenmesi)
- Masaüstündeki xxx kısa yoluna sağ tıklanarak “Dosya Konumunu Aç” tıklanır.
- Resource > SDK Dll Files > 32bit > Klasörün içerisinde bulunan “Register_SDK_x86.bat” dosyası sağ tıklanıp yönetici olarak çalıştırılır.
- Bu işlemden sonra programa giriş yapmayı deneyiniz.
- Veri tabanı servislerinin kontrolü.(MSSQL xxxSERVER)
- Bilgisayarınızın Başlat Butonuna tıklayarak açılan pencereye “services.msc” yazarak servisleri açıp SQL Server (xxxSERVER) Hizmetini bulunuz.
- Hizmet durduruldu olarak görünüyorsa başlatılmalıdır ve başlangıç türü “otomatik” seçilmelidir.
- Bu işlemden sonra programa giriş yapmayı deneyiniz.
- xxx 2.0.3 versiyon öncesi için Java sürümünün kontrolü (Java 8 192 SE) uygulamalar ve özellikler kısmından xxx Versiyon bilgisi kontrol edilir.
- Yüklü olması gereken Java sürümü yukarıda belirtilmiştir. Farklı sürümler kaldırılmalıdır.
- Bu işlemden sonra programa giriş yapmayı deneyiniz.
- Bağlantı kurulan bilgisayarın açık olması ve programa giriş yapılabiliyor olması gerekir.
- Eğer Server tarafından da giriş yapılamıyor ise;
- Server tarafı (Ana pc) yazılım bağlantı sorunlarının giderilmesi konumuzu inceleyiniz.
- Server pc (Ana PC) programa giriş yapılıyor ise;
- Server kurulu bilgisayarın SQL Portu ve İp adresi kontrol edilmeli ve bu İp adresi sabit olmalıdır.
- Yukarıda görülen Port için güvenlik duvarından izin verilmelidir.
- Masaüstünde Başlat butonuna tuşlayarak açılan arama kutucuğuna “Gelişmiş Güvenlik Özellikli Windows Defender Güvenlik Duvarı” yazarak konfigürasyon ekranını açıyoruz.
- Yukarıda tespit edilen ip adresi ve port bilgileri xxx Programında “Veritabanı işlemleri” bölümünde gerekli alanlara yazılmalıdır.
- Not: Tespit edilen ip adresinden sonra \xxxSERVER yazılmalıdır.